اولین مورد از آموزش Word که باید یاد بگیریم ایجاد section یا بخش بندی  است که می شود گفت پایه کار است. خیلی وارد جزئیات نمی شویم، پس شروع می کنیم.

ابتدای متن در بالای صفحه کلیک می کنیم؛

word-section-1

حال به قسمت Page Layout می رویم و از بخش Page Setup و بر روی Break کلیک می کنیم تا باز شود.

word-section-2از قسمت Section Breaks بر روی Next Page کلیک می کنیم.

word-section-3کل ورد ما در ابتدا یک بخش است و با انتخاب Next Page از قسمت Section Breaks ، بخش جدید از صفحه بعد شروع می شود و فایل ورد ما به دو بخش یا Section تقسیم می شود.

word-section-4برای مشاهده بهتر بخش ایجاد شده می توان از قسمت View ، بخش Views گزینه Draft را انتخاب کنیم تا Section Break ایجاد شده در فایل ورد را ببینیم.

word-section-viewword-section-view-draftیا با ورود به قسمت Header نیز می توان بخش ایجاد شده را مشاهده کرد.

word-section-view-headerایجاد بخش بندی در مواردی مثل:

به طور کلی هرگونه تغییری که قابل مشاهده باشد.


توصیه میکنم پست زیر را با عنوان “۳۵ نکته کاربردی ورد در نگارش پایان نامه که باید بدانید” حتما ببینید:

۳۵ نکته کاربردی ورد در نگارش پایان نامه که باید بدانید!

منبع: